Co zrobić z dziećmi na ślubie i weselu?

Na weselu każdy gość jest ważny, każdy – nawet ten najmniejszy. Państwo Młodzi pragną, by wszyscy świetnie bawili się na przyjęciu i z uśmiechem wspominali całą uroczystość. Rozrywki dla dorosłych gości są dość oczywiste, problemem natomiast może stać się zapewnienie atrakcji dla dzieci.
 



 

Najpierw musicie zastanowić się, czy zaproszenie „dzieciarni” to dobry pomysł. Rodzice także powinni przemyśleć, czy zabranie pociech na wesele ma sens. Szkraby, szczególnie te najmłodsze bywają rozkapryszone i bardzo absorbujące. Długa podróż, skomplikowane opcje noclegowe, brak zapewnionej opieki nocnej może być dużym utrudnieniem całego przedsięwzięcia. Gromadka roześmianych smyków wniesie jednak dużo pozytywnej energii oraz zapewni rodzinną atmosferę. Dopisek „Państwo X z dziećmi” na zaproszeniu jest więc niemal obowiązkowy, szczególnie jeśli nie chcecie narażać się rodzinie już podczas pierwszych kroków na wspólnej drodze życia. Na Młodych spoczywa więc obowiązek zapewnienia odpowiedniej opieki i radochy dla wszystkich osesków. Mam dla Was kilka sprawdzonych pomysłów.
 

    1. Pomyślcie o zaangażowaniu maluchów w wydarzenia ślubne. Sypanie kwiatków czy przynoszenie obrączek to typowe „zadania”. Dodaje to wydarzeniom dużego uroku i na moment odwraca od Was uwagę gości (nie ukrywajmy, to też jest plus). Jest to dobry pomysł zwłaszcza, jeśli dzieci są Wam bliskie.

 

    1. Jeśli nie chcecie, by jedyną frajdą dla kajtków było przebijanie balonów i brudzenie obrusów jedzeniem najlepiej zatrudnić profesjonalnego animatora. Animator przygotuje i zorganizuje zabawy oraz gry, które z pewnością usatysfakcjonują najmłodszych. Zagwarantuje także opiekę, dzięki czemu rodzice latorośli będą mogli w pełni oddać się zabawie bez wyrzutów sumienia. Z animatorem dzieci na pewno nie będą się nudzić.

 

    1. Jeśli jednak nie zdecydujecie się na tą opcję, zorganizujcie specjalny kącik dziecięcy. Ważne, aby był zlokalizowany „na widoku” rodziców, z dala od głośników i innych źródeł muzyki, które utrudniałyby komunikację brzdąców. Przygotujcie osoby stolik z grami planszowymi, kolorowankami, klockami, puzzlami, artykułami plastycznymi. Zaproponujcie np. konkurs plastyczny na portret Panny Młodej. Kruszyny są z natury otwarte, więc szybką nawiążą nowe znajomości. Puszczanie kolorowych baniek mydlanych to także nie lada gratka.

 

    1. Pamiętajcie, że podniebienie oraz żołądki najmłodszych również bywają kapryśne. Aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek dzieci powinny posiadać specjalne menu. Jedzenie dla maluchów musi być przecież zdrowe, kolorowe oraz lekkostrawne. Na etapie organizacji przyjęcia weselnego warto poruszyć ten temat z restauratorem.

 

    1. Skrzaty uwielbiają ruch, chętnie poderwą do tańca innych gości. Zespół muzyczny może ułatwić im to zadanie, puszczając kilka piosenek specjalnie dla smyków. Dzieciaki są spontaniczne i nie jednego zaskoczą swoją kreatywnością oraz talentami tancerskimi. To najlepsi wodzireje!

 

  1. Gdy słońce powolnie zacznie chować się za horyzontem, to znak, że berbecie powinny udać się na spoczynek. Zapewnienie opieki nocnej to jeden z najtrudniejszych elementów. Dobrze, jeśli zorganizujecie dodatkowy, cichy pokój w obrębie domu weselnego. Rodzice będą mogli wtedy doglądać swoje pociechy, i nie rezygnować z zabawy. Praktyczne rozwiązanie to „dyżury rodzicielskie”, np. każdy rodzic po kolei spędza pół godziny w miejscu spoczynku. Dzięki temu szkraby nie zostaną bez opieki w żadnym momencie, przy możliwie najmniejszych ograniczeniach ze strony dorosłych. Oczywiście można wynająć także profesjonalną opiekunkę.

 

Choć zaproszenie maluszków to dodatkowe nakłady organizatorskie wysiłek ten z pewnością się opłaci. Zorientujcie się ile dzieci zagości na weselu, oraz w jakim będą wieku. Poinformujcie także zainteresowanych rodziców o planowych rozrywkach i podejmowanych działaniach opiekuńczych.

 


 

Jak Ci się podoba?